Relaxt met de allerkleinsten naar het buitenland

Gepubliceerd op 7 augustus 2018 15:25

In de zomervakantie met twee kinderen onder de 2,5 naar het buitenland gaan is een heel gedoe. Luiers, flesjes, hydrofiele luiers, badspullen, kleren, draagzak, buggy’s, eten en drinken voor onderweg, onze eigen kleding en twee autostoeltjes. Waar moeten we alles toch laten? Op internet zocht ik op ‘vakantie met baby’ en kwam een aantal keren de term ‘baby-hotel’ tegen: Een all-inclusive concept waarbij er aan alles voor je baby is gedacht en je de helft minder mee hoeft te sjouwen. Zo kwam ik op de website van Familiehotel Galtenberg in Oostenrijk en de vakantie was geboekt!

DE HEENREIS
Het was voor ons de eerste keer met twee kinderen naar het buitenland met de auto. Het hotel ligt in Tirol en is vanaf Almelo zo’n 8 uur rijden. Voor Thomas had ik een paar kadootjes bij de kruidvat gekocht, als hij na de stops de auto niet meer in wilde. En dat werkte prima. Voor ons allemaal genoeg eten en drinken mee, en onderweg was er genoeg afleiding d.m.v. windmolens, tractors, kranen etc. De jongens gedroegen zich keuren en hadden de grootste lol met elkaar.

De heenweg besloten we om in twee dagen te rijden, en ik boekte een overnachten in de buurt van Bamberg. Die avond zocht ik naar een restaurant en kwam zo bij Brauerei Gasthof Hummer terecht, een restaurant gericht op kleine kinderen met een mooie speelgelegenheid. Hoe passend in onze babyvakantiesfeer! De oudste kon heerlijk spelen en het personeel was zeer vriendelijk en kindgericht. Al een goed begin van onze vakantie.

GALTENBERG
Op dag twee kwamen we naar 3,5 uur aan in Inneralpbach bij Galtenberg. Alleen de aankomst was al helemaal top! Welkomstdrankje, snoepjes voor de kinderen, een karretje voor de koffers en op de slaapkamer lagen badjassen, slippers, babydoekjes, zalf en een verschoningsmatje.

Al snel gingen we met de jongens naar de kinderclub. Hier zit een kinderopvang (al voor baby’s vanaf 10 dagen oud) waar je ook lekker met je kids en baby’s kunt spelen, een indoorspeelparadijs, een bioscoopje, een klimwand en buiten een zandbak en glijbaan. Ook hier is er ruimte en luiers om je kind te verschonen. Beide jongens vonden het hier geweldig en vooral de oudste wilde hier eigenlijk niet meer weg (en papa en mama eigenlijk ook niet).

Er was een zwembad die voor kleine kinderen erg leuk is en zelfs voor de ouders is er een apart zwembad en sauna (adults only). We konden gratis een ‘twin-buggy’ meenemen en ook van de draagzak hebben we gebruik gemaakt. Ideaal om ons te verplaatsen en de jongens vonden het erg leuk om naast elkaar te zitten.

Buiten was er een motorcross baan (vanaf 4 jaar), skelterbaan, ponyranch, springkussen en speeltuin te vinden. Ook voor oudere kinderen was er een plek om te gamen en een potje tafelvoetbal, tafeltennis of airhockey te spelen. Het is echt een hotel voor het hele gezin.

Het restaurant was tot 22.00 uur geopend en gaf ons de gehele dag mogelijkheden om te eten. Het avondeten bestond uit een buffet met iedere avond keuze uit 4 luxe hoofdgerecht, en speciaal voor baby’s was er een HIPP keuken met potjes, poedermelk, pap en waar ook luiers liggen om je kindje te verschonen. Ideaal.

Daarnaast biedt het hotel een zogenaamd Alpbachtal Seenland Card aan, waarmee gratis of met korting culturele activiteiten kunt ondernemen. Zo konden we gratis met de skilift waar zich boven een rodelbaan bevond, een mooie speeltuin en wandelpaden. De jongens vonden de skilift fantastisch en we zijn dan ook twee dagen naar boven geweest. Ook hebben we in Rattenberg gratis een museum bezocht, waar de jongens toch veel interesse toonde in de schilderijen en beelden. Superleuk dus!

De terugweg besloten we in een dag te doen en ’s nachts weg te rijden. Dat was geen enkel probleem. De eigenaresse regelde dat er een ontbijtpakket klaarlag, voor de kleine kregen we een tas met HIPP potjes mee.

Als ik er aan terug denk, kan ik er geen genoeg van krijgen. Het was echt een geweldige vakantie. Zowel de kinderen als wijzelf hebben ons prima vermaakt en het personeel was zo vriendelijk en geduldig, waardoor het een superervaring was. Mocht je met kleine kinderen een actieve en relaxte vakantie willen, is dit echt een aanrader!